Tack för att du kommenterar!





På tal om...

Skräckfilm... Det är svårt att skrämma mig på film. En skräckfilm måste vara jävligt obehaglig om jag ska bli rädd. Och jag har sett säkert 1000 olika filmer som inte är speciellt skrämmande. Ibland händer det att en kompis säger att jag bör se en skräckfilm för att han tycker att den är äcklig. Men då måste jag tänka mig in i hans tänk. Vad kan han tycka är äckligt? Och så får jag jämföra med mig själv för att komma fram till om det är värt att se det tipset.
Ibland är det bra men oftast inte. Jag söker ständigt nya skräckfilmer som är riktigt läskiga och inte lite utan rejält vidriga.

Har ni något tips på en film som ni tycker att jag borde skrämma upp mig med så kommentera gärna. Jag återkommer med feedback om jag blev skrämd eller inte.

Här är mina tre favoriter som jag har blivit riktigt rädd av.
1. Paranormal Activity
2. Funny Games (Remaken, har inte sett originalet än)
3. Rec (Spanska versionen)

Jag har kommit fram till när jag summerade för mig själv varför jag tyckte dessa filmer va så läskiga och det tror jag var för att de inte har någon stämmningsmusik i sig. Ljudet i filmerna är realistiskt och jag tror att det är en viktig faktor i om man ska skrämma mig. Men jag bara gissar.


Kommentarer:
Sagt av: Johanna

Saw filmerna är läskiga tycker jag.

2010-08-04 @ 09:29:15
Sagt av: Jonte!:D

Paranormal Activity har jag sett jag å:) den är ricktigt läskig då den känns så verklig:)

2010-08-06 @ 21:35:15
Sagt av: Kaz

Para va inte läskig men Funny games va läskigt o bra ^^

2010-08-12 @ 11:47:34

Kommentera eru schysst!
Vi älskar kommentarer!
Om du har större frågor angående Tramsgänget som du vill ha svar på, maila då: [email protected]

Ditt smeknamn:
Kom ihåg mig?
E-post: (visas ej)

Hemsida/Blogg:

Tala nu om vad som tynger dig:

Trackback
RSS 2.0