Tack för att du kommenterar!





This is it

Har äntligen gett mig tid för att se dokumentärfilmen "This is it" om Michael Jacksons stora comeback turné som även skulle vart hans sista stora scenshow. Men som alla vet så blev det ju inte så. Tyvärr.
Jag tycker att det är så pinsamt tråkigt att det blev som det blev.
Helt förjävligt rent utsagt.

Min faster som är ett stort Michael-fan och som dessutom hade biljetter till konserten sa att om jag skulle se filmen måste jag se den när jag är tom i huvudet, med stor duk och bra ljud. Jag hann inte se den på bio eftersom den bara gick i två veckor på grund av att regissören inte skulle få tjäna pengar på Michaels död.
Min faster såg den sju gånger på bio (!), och har varje gång vi setts frågat om jag ännu hunnit se filmen. Så nu fick jag tillfälle att se den med henne vilket var en upplevelse i sig. Här var det inte frågan om toalettpauser eller prat under filmen. Nej, högsta volym och bästa bildupplösning. Man fick nästan fråga om lov om man skulle blinka. Så borde nästan alla filmer ses. Förutom Epic Movie och Jeepers Creepers, dom filmerna ska man inte se alls.

Efter att ha sett "This is it" blir man egentligen bara sur. Och förbannad. Och arg.
Här får man verkligen en inblick på hur Michael Jackson var och hur han jobbade med musik och det som blev det offentliga material som man är van att se. Han har ju varit tydlig med att man annars inte får filma honom när han jobbar fram något. Det är väldigt inspirerande och imponerande. Han är med i varje hörn av produktionen. This is it skulle även bllivit den största konserupplevelsen någonsin. Allting är verkligen maxat och genomaretat. Men det blev inget premiärdatum, istället blev det troligen världens största inställda konsert. Det är så synd för man ser att Jackson verkligen var i toppform och redo att göra sin stora comeback.

Jag har alltid gillat Michael Jackson. Han har varit självklar på något sätt. Det finns ingen artist som värnat som natur, jorden, vänskap och kärlek som han faktiskt gjorde. Möjligtvis John Lennon, men han blev ju dessutom skjuten.
Det är tröttsamt.


Kommentarer:
Sagt av: Jennie

Han var fantastisk!

2010-04-07 @ 22:58:26
Sagt av: Bibbi

Synd att han inte tog hand om sig själv lite bättre. Varför har många stora berömda personer så svårt för det? Utan blir fanatiker på ett eller annat sätt. Tragiskt är det.

2010-04-08 @ 01:23:49
Sagt av: malin

This is it är helt sjukt bra.

2010-04-08 @ 14:01:34
Sagt av: johan

Jeepers creepers är en sjukt bra film.

2010-04-13 @ 15:49:39
Sagt av: Johanna

This Is It är nog den bästa filmen jag sett på länge! O shit va man grina o samtidigt log. Skulle lätt kunna se den 10 gånger om :)

2010-04-21 @ 18:22:37
URL: http://thaothersideofme.blogg.se/

Kommentera eru schysst!
Vi älskar kommentarer!
Om du har större frågor angående Tramsgänget som du vill ha svar på, maila då: [email protected]

Ditt smeknamn:
Kom ihåg mig?
E-post: (visas ej)

Hemsida/Blogg:

Tala nu om vad som tynger dig:

Trackback
RSS 2.0