Tack för att du kommenterar!





Intervju

En intervju med Jonatan angående vinsterna i årets Revy SM finns nu att läsa.
Från LIS Aktuellt.
Jonatan Blom Ramel. LIS-aktuellt vill gratulera Tramsgänget
till framgångarna. SM-guld i sketch sitter väl inte helt fel?
– Nä, Tack. Det var väldigt roligt.
En mycket ovanlig sketch. Hur kom ni på den.
– Vi skulle göra en revy. En udda familjesketch och jag
hade karaktärerna i tankarna. Den bygger på vardagliga
repliker och det tycker jag är kul att skriva. Inga enkla
skämt.
Upplever du det som ett känsligt ämne? Jag menar invandrare
och ”svenne”.
– Nej. Det handlar om en svensk tonårskille som vill
vara svart. Han gör en parodi på sig själv.
Har ni märkt av framgångarna?
– Ja, det har stått mycket i lokaltidningarna här i Kungsbacka.
Många gratulerar. Väldigt kul. Tar ett tag att förstå
hur stort det är.
Vad ska Tramsgänget göra nu?
– I höst är det fullt upp med en dansbandskomedi och
en skräckkomedi.
En skräckkomedi?
– Ja, den har fått namnet ”Fredagen den 13:e” och har premiär
fredagen den 13 november. Den handlar om kända
mördare i filmhistorien.
LIS-aktuellt vill också gratulera till vinsten i det fina Elispriset.
– Tack.
Helst skulle jag ha velat se denna öppningsscen i samband med
revyfinalen.
– Vi skrev en sång och sedan funderade vi om man
kunde göra den på scenen. Inom Tramsgänget ändrar vi
aldrig i en skriven text. Jag satte mig därför en kväll med
ett stort papper och ritade ner alla prylar som måste fram
på scenen för att sången skulle kunna framföras.
Det blev enligt juryn en fantastisk entré. Berit och Claes
Grebenö, samt Stig Josfalk Bergman i juryn, förutom jag, tog
verkligen till sig detta nummer. LIS-aktuellt önskar Tramsgänget
lycka till i fortsättningen.
– Tack så mycket.
Jonatan Blom Ramel. LIS-aktuellt vill gratulera Tramsgänget
till framgångarna. SM-guld i sketch sitter väl inte helt fel?
– Nä, Tack. Det var väldigt roligt.
En mycket ovanlig sketch. Hur kom ni på den.
– Vi skulle göra en revy. En udda familjesketch och jag
hade karaktärerna i tankarna. Den bygger på vardagliga
repliker och det tycker jag är kul att skriva. Inga enkla
skämt.
Upplever du det som ett känsligt ämne? Jag menar invandrare
och ”svenne”.
– Nej. Det handlar om en svensk tonårskille som vill
vara svart. Han gör en parodi på sig själv.
Har ni märkt av framgångarna?
– Ja, det har stått mycket i lokaltidningarna här i Kungsbacka.
Många gratulerar. Väldigt kul. Tar ett tag att förstå
hur stort det är.
Vad ska Tramsgänget göra nu?
– I höst är det fullt upp med en dansbandskomedi och
en skräckkomedi.


Kommentarer:
Sagt av: matilda

får man fråga varför ni aldrig ändrar nånting i någon text? om man får fråga det så frågar jag det.

2009-10-02 @ 16:43:14

Kommentera eru schysst!
Vi älskar kommentarer!
Om du har större frågor angående Tramsgänget som du vill ha svar på, maila då: [email protected]

Ditt smeknamn:
Kom ihåg mig?
E-post: (visas ej)

Hemsida/Blogg:

Tala nu om vad som tynger dig:

Trackback
RSS 2.0