Tack för att du kommenterar!





Mat-tips

Jag sitter här och njuter av att min mage nyligen har blivit fullproppad med den maträtt om kan få gudarna att gråta av lycka. Jag samt fler som kan tillaga det kallar det för "Kokad Potatisgratäng" och om nån maträtt skulle få alla att glömma sina synder och problem så skulle det vara denna.
Jag tänkte vara så snäll att jag bjuder på receptet här och nu, bara för att alla borde ha avnjutit detta nån gång i livet åt minstone.

Kokad Potatisgratäng: (enkelt recept som tur är)

Stek två hackade purjolökar i en stor gryta tillsammans med mycket smör.
Häll i färdighackad potatis och häll upp grädde tills det nästan täcker potatisen.
Koka upp (se upp så det inte bränner i botten) och tillsätt några klyftor pressad vitlök samt mycket salt och peppar. (det behövs mer salt än man tror)
När potatisen har börjat mjukna och grädden är fluffig så häller du ner halv satsen i en form.
Lägg sedan ost över detta och häll sedan över resten av potatisen, mer ost över detta sen.
In i ugnen på 200 grader i 15 minuter ungefär.
Låt svalna och avnjut sedan med en marinadstekt ryggbiff.
Må himlen uppenbara sig!


Kommentarer:
Sagt av: philip

bra där mackan!

jag har ju för övrigt ett kalasrecept på en killer svampstuvning!

2009-03-09 @ 01:15:10
Sagt av: Madde

Det där serr riktigt mumsigt ut! Tack för receptet. Ha det gott!

2009-03-09 @ 10:53:41
URL: http://evamadelene.blogg.se/
Sagt av: Jennie

Mycket vitlök ska det va!

2009-03-09 @ 17:50:23

Kommentera eru schysst!
Vi älskar kommentarer!
Om du har större frågor angående Tramsgänget som du vill ha svar på, maila då: [email protected]

Ditt smeknamn:
Kom ihåg mig?
E-post: (visas ej)

Hemsida/Blogg:

Tala nu om vad som tynger dig:

Trackback
RSS 2.0