Tack för att du kommenterar!





Häst 6

Jag tänkte gå till djupet med den här hästfrågan och ta reda på lite mer om dessa krabater dvs. inte bara göra research från bilderna man hittar på nätet osv. Så jag tog mitt förnuft till fånga och mina lurviga ut ur lägenheten för att undersöka hästarna in the reality. Vägarna tog mig till ett stall i Anneberg där jag bekantade mig med en häst vid namn "Mira". Lite nervös var jag först men allt eftersom man fick borsta den och rensa hovarna på den och sadla den så lättade det hela väldigt snabbt. Innan jag visste ordet av de så befann jag mig i en hangarliknande träningslokal med hästar överallt och när jag blev ombedd att kliva ombord på hästen kände jag att allt kunde hända. Jag fick några instruktioner om hur man skulle få hästen att gå framåt, stanna, vända, vända snabbt, backa och gå lite snabbare. Det hela började mycke smidigt och jag fick beröm för min hållning. Allt gick som en dans tills vi skulle börja gå snabbare. Det eviga skuttandet och hoppandet fick mig att känna mig som en kastrull full med poppande popcorn. Jag fick senare veta att det krävs mycket övning för att hänga med i rytmen när det går snabbare, så det var tydligen förväntat att jag skulle se ut som en darrande möbelfjäder där uppe.
Men jag känner mig nöjd i alla fall och mötet med hästen "Mira" kanske har förändrat min syn på hästar för alltid. Vi får väl se...
Ha de gött och simma lugnt!




Kommentarer:
Sagt av: Sarah

Hahaha, vad härligt!

2009-03-10 @ 17:44:52
Sagt av: Janie

Vad fint det ser ut älskling lilla^^

2009-03-11 @ 09:11:07
Sagt av: Louise

alltså inga fördomar mot oss ryttare...

2009-03-11 @ 22:31:01
URL: http://louiseenhimmelskdrog.blogg.se/
Sagt av: Anonym

hahaha en kastrull full av poppande popcorn! klockrent

2009-03-19 @ 13:19:26

Kommentera eru schysst!
Vi älskar kommentarer!
Om du har större frågor angående Tramsgänget som du vill ha svar på, maila då: [email protected]

Ditt smeknamn:
Kom ihåg mig?
E-post: (visas ej)

Hemsida/Blogg:

Tala nu om vad som tynger dig:

Trackback
RSS 2.0