Tack för att du kommenterar!





Världens minsta museeum

För ett par dagar sedan var jag i den lilla staden Tomelilla i Skåne och besökte världens minsta museeum. HasseåTage museet. Det var en väldigt rolig och märklig upplevelse. Museet är inte större än ett badrum men det finns så mycket att titta på! Bilder, filmer, tavlor, tidningsklipp, ljud, musik, rekvisita m m. Om man för handen över en sensor kommer musik eller ljud från en film. Det finns knappar eller krokar överallt och om man drar i dom så händer det grejer. Luckor som man kan öppna och så vidare. Man kan max vara åtta personer inne samtidigt och max i en halvtimme. Det var nästa lite för kort tid tyckte jag. Men jag hade väldigt roligt och det fanns en hel del att läsa och lära. Ett måste om man tycker om HasseåTages produktioner.
Någon annan som varit där?
Ni som inte vet vilka HasseåTage är - Hög tid att ta reda på det!


Kommentarer:
Sagt av: Anonym

Jag har varit där tre gånger! Och vad tusan gjorde du i Tomelilla utan att ringa mig? Det är iofs en rätt bra bit från Lund men ändå!

2009-08-16 @ 16:53:26
Sagt av: Niklas

Och det där förra inlägget var det jag som skrev men mitt smeknamn förvann tydligen i redigeringen.

2009-08-16 @ 16:54:22

Kommentera eru schysst!
Vi älskar kommentarer!
Om du har större frågor angående Tramsgänget som du vill ha svar på, maila då: [email protected]

Ditt smeknamn:
Kom ihåg mig?
E-post: (visas ej)

Hemsida/Blogg:

Tala nu om vad som tynger dig:

Trackback
RSS 2.0