Tack för att du kommenterar!





Sushi

"Smaken är som baken" brukar man ju säga ofta om maträtter som inte alltid alla tycker så värst mycket om, men just sushi måste ju vara den maträtten som precis hälften av alla människor i hela världen tycker om. Frågar man folk om vad dom tycker om sushi så är det lika stor chans att dom hedrar uppkomsten av denna fantastiska maträtt som att dem spontant kräks rakt ner på dina nyköpta skor. Sällan har en maträtt varit så hatad och älskad på samma gång. Om man frågar mig så tycker jag att det är en av de godaste maträtterna som finns. Det tar inte mer än 3 minuter innan du kan sitta och avnjuta en inte bara lättätlig utan även väldigt nyttig och smakrik maträtt. Det tog förstås ett eller två försök innan jag själv vande mig vid smaken men när jag väl gjorde just det så... oj oj oj. Jag sitter redan och längtar tills jag får sätta tänderna i min nästa bit sushi igen.

Vad tycker NI om sushi? Är det bara jag som har råkat träffa på just bara dem som inte gillar sushi och därför fått den uppfattningen om att det inte är någon alls som gillar det? Det är i alla fall ett mattipps från mig till alla ni som inte har provat det redan.
På återséende.



Kommentarer:
Sagt av: Linda - Livet är rosa!

Jag har aldrig smakat, men det låter ju äckligt, så då får de vara äckligt..

2009-08-02 @ 21:43:48
URL: http://peassyster.blogg.se/
Sagt av: Kalle

Hej Markus. Jag tycker inte om sushi, men det jobbar en jättesöt tjej i sushibutiken på min gata, men eftersom jag tycker sushi är äckligt har jag ingen anledning att gå in. Vi ses på tisdag :) adjö

2009-08-02 @ 23:15:42
Sagt av: Johan.S

Sushi är som matens svar å lakrits med andra ord?

2009-08-03 @ 01:09:59
Sagt av: Anonym

Jag hatar sushi, det är äckligt :P

och jag hatar lakrits också haha...

2009-08-04 @ 15:06:08
Sagt av: Johanna

Jag älskar också sushi, du är inte ensam!

2009-08-07 @ 16:52:16

Kommentera eru schysst!
Vi älskar kommentarer!
Om du har större frågor angående Tramsgänget som du vill ha svar på, maila då: [email protected]

Ditt smeknamn:
Kom ihåg mig?
E-post: (visas ej)

Hemsida/Blogg:

Tala nu om vad som tynger dig:

Trackback
RSS 2.0