Tack för att du kommenterar!





Kungsbacka River 2009

Hör och häpna. Jag och min kompanjon Jerrie har under förra veckan ställ upp i ett legendariskt kanotrace som går under namnet "Kungsbacka River". Detta var i lördags och tack vare vissa tekniska problem så har detta material ej kunnat visas förens nu.
Kungsbacka River är en tävling där i stort sett vem som helst kan delta och tävla om äran att vara först över mållinjen.
Varken jag eller Jerrie hade för övrigt aldrig någonsin paddlat eller suttit i en kanot förut så ingen av oss kunde förutspå hur detta skulle sluta.

Jag och Jerrie kände redan från början att vi inte borde beblanda oss med eliterna som startade i den första klungan så vi valde att ligga lågt och iakta de andra så vi inte skulle paddla vilse. Och det började bra, vi kom direkt till en öppen del av sjön och paddlandet var i full gång. Efter ett tag så skulle man gå i land och lyfta kanoten 300 meter för att sedan sjösätta den i en anna sjö lite längre bort. Ytterligare en paddeltur över ännu en stor sjö ägde rum och vi började redan känna att krafterna höll på att ta slut. Vid fyra olika ställen så blev det ström och vid ett av dessa fyra så kunde verkligen inte jag och Jerrie hålla oss kvar i kanoten längre så vi kantrade, föll i floden och flöt med längs strömmen i olika riktningar. Jag, med en paddel i ena näven och siktet inställt på att rädda kanoten, fick simma efter så gott jag kunde och dra kanoten mot land. Efter många om och men så kom vi äntligen i mål och blev rikligt belönade för våran tappra insatts. En t-shirt, en liten trofé och en banan var vad man fick för sitt deltagande. Vad förstapristagarna fick däremot har jag ingen aning om.

Ha de gött nu så hörs vi sen...


Kommentarer:
Sagt av: malin

Bra jobbat! Hoppas ni kom hem torra ;)

2009-08-25 @ 23:01:23
Sagt av: Anonym

Haha skitkul! :D Bra jobbat grabbar ;) Hade nog själv aldrig orkat :P

2009-08-26 @ 20:16:53

Kommentera eru schysst!
Vi älskar kommentarer!
Om du har större frågor angående Tramsgänget som du vill ha svar på, maila då: [email protected]

Ditt smeknamn:
Kom ihåg mig?
E-post: (visas ej)

Hemsida/Blogg:

Tala nu om vad som tynger dig:

Trackback
RSS 2.0