Tack för att du kommenterar!





Det lilla stycket

Här följer nu ett utdrag ur min novell "Det lilla stycket"

Ett dunkade ljud hördes, jag reste mig upp från det kalla betonggolvet.
En doft av Svett, basketbollar och sandpapper svepte förbi, jag hade ont i ett ledband i knät men ja tänkte inte mer på det.
Plötsligt kom min granne Ruben i rummet!
- Hur fan kom du in? Frågade jag med blodspränga ögon och simhud mellan tårna.
- Genom dörren så klart, svarade han med en viss arrogans och balsam i rösten.
- Men du har ju ingen nyckel!
- Jo, jag fick en av din fru i tisdags när vi va på informationsmöte om maskinismen som drar igång nu...
- Din jävel, sa jag på ett menande sätt.
- Vadå? frågade han, sammtidigt som han sänkte ner ena handen i byxfickan.
- Du ska ge fan i Gudrun! Skrek ja nästan, fast ändå inte riktigt utan de va mer av ett hest rop som man kan gämföra med när en smörsångare går upp i falsett.
- Du vet vad vi har sagt, svarade Ruben med vind i håret och gips runt benet.
- Ja de vet ja, men de ska vi allt bli två om...

Detta var alltså ett litet utdrag ur novellen "Det lilla stycket" som kommer att släppas runt 2015 så håll ut!
Puss
/Martin


Kommentarer:
Sagt av: johan

Hahahaha!

2009-08-25 @ 20:43:10
Sagt av: Jojo

HAHA fyfan va bra!

2009-08-26 @ 12:57:55
Sagt av: Master Yoda

Du är störd, men på ett bra sätt!

2009-08-26 @ 19:20:18
Sagt av: Ellen

Hahahah, jättebra =D Den boken måste man ju köpa när den kommer ut =)

Fortsätt skriva på din novell, längtar efter nästa stycke =D

2009-09-09 @ 12:35:28

Kommentera eru schysst!
Vi älskar kommentarer!
Om du har större frågor angående Tramsgänget som du vill ha svar på, maila då: [email protected]

Ditt smeknamn:
Kom ihåg mig?
E-post: (visas ej)

Hemsida/Blogg:

Tala nu om vad som tynger dig:

Trackback
RSS 2.0