Tack för att du kommenterar!





Slumdog Millionaire

Nu har jag äntligen tatt mig tid och sett den här filmen. Köpte en biljett till den redan i JanuariGöteborgs filmfestival och visste då egentligen ingenting om filmen. Men jag missade visningen av någon anledning. Blev en aning förbryllad då den några veckor senare kammade hem 8 Oscar.
Men nu när jag hade tid över i helgen passade jag på att se den. Det var jag å farsan. Och i biljettluckan säger mannen bakom disken:
- Tyvärr, bara en biljett kvar.
- Men vi är ju två?
sa farsan.
- Tyvärr.
- Men om vi hämtar en extrastol?
försökte jag.
- Tyvärr.
Så vi bestämde oss för att byta biograf. På vägen ut stötte vi på Hasse Alfredsson som skulle på samma film och givetvis hade biljetter.
- Åh, vad kul det ska bli att se den här filmen! skröt han skämtsamt.
Vi bytte biograf, allt blev bra till slut och den är ju faktiskt fruktansvärt bra. Jag tycker hela idén är bra och filmen innehåller så mycket. En välgjord och spännande historia. Man lämnar salongen som en ny människa fast jag inte anser att det är en Feelgoodfilm.
Jag tycker du ska se den på bio så snart du kan.
 
Trailer:


Kommentarer:
Sagt av: Helena

I agree. Den var meningsfull och hade något att förmedla.

Såg den också i helgen faktiskt, hade dock lite mer tur än dig & din far...

2009-04-14 @ 11:37:02
URL: http://thehelena.blogg.se/
Sagt av: Maria

En underbar film! Jag tyckte jättemycket om den!

2009-04-14 @ 22:00:45

Kommentera eru schysst!
Vi älskar kommentarer!
Om du har större frågor angående Tramsgänget som du vill ha svar på, maila då: [email protected]

Ditt smeknamn:
Kom ihåg mig?
E-post: (visas ej)

Hemsida/Blogg:

Tala nu om vad som tynger dig:

Trackback
RSS 2.0