Tack för att du kommenterar!





Påskmat

Jag tänkte på en sak när jag åt middag idag. Vilken mat är det som egentligen ska ätas tillsammans med just denna högtiden? Vi satt och åt sill, potatis, gräddfil, ägg, rom och sallad. Men är inte det en typisk "midsommarrätt"? Jag vet att ägg ska man ju äta mycket av på påsken och godis men vilken maträtt som ska stå på bordet vid middag undrar jag fortfarande. Det kanske är precis som nyår, man får äta lite vad som helst. Nu säger inte jag att det är en speciell maträtt som man måste hålla sig till så här under påsken men någon måltid måste väl ändå vara återkommande?

Här har någon lagat till en rätt med lax och morötter och lite grejer.


Och här e nån köttfilé av nått slag med lite potatis och rödlök.


Och vad det här är det har jag ingen aning om men det fanns bland bilder på påskmat.


Kommentarer:
Sagt av: Seriestrip

Skulle säga nja till matbiten på nedersta bilden. Ser ju ut som något man rensat ur avloppet ungefär. ;-)

2009-04-12 @ 22:56:44
URL: http://www.seriestrip.se
Sagt av: Seriestrip

Vid närmare eftertanke får det nog bli samma omdöme på den översta. Vem har komponerat en maträtt med SÅ mycket kokta morötter? Låter lika lockande som ett av frukostförslagen i mormors kokbok; Blomkålsfrukost. Känn på den - eller snarare följderna av den. ;-)

2009-04-12 @ 22:59:41
URL: http://www.seriestrip.se
Sagt av: Ruff

Det brukar väl vara så att matbordet ser ungefär detsamma ut vid Jul och Påsk, med Janssons Frestelse, Sill, Snaps, Potatis, Köttbullar, Prinskorv och grejer. Skillnaden är väl att det blir mindre dopp i grytan och mer ägg. Midsommar är väl ungefär detsamma det med.

2009-04-13 @ 14:57:51
URL: http://jensuno.blogspot.com
Sagt av: Mirry

Så snygg blogg du har!



Passa på att anmäla den till Veckans Blogg, vinnaren belönas med en länkning!

2009-04-13 @ 15:23:15
URL: http://www.arntyochmirry.se

Kommentera eru schysst!
Vi älskar kommentarer!
Om du har större frågor angående Tramsgänget som du vill ha svar på, maila då: [email protected]

Ditt smeknamn:
Kom ihåg mig?
E-post: (visas ej)

Hemsida/Blogg:

Tala nu om vad som tynger dig:

Trackback
RSS 2.0