Tack för att du kommenterar!





Textproblem

Tänkte kanske berätta lite mer om låten som jag nämde i det tidigare inlägget.

Varje år så kommer det en såkallad "sommarplåga". En låt man inte har bett om att få höra men likt förbannat så kan man den utantill. Det är inte okej. Speciellt när dom som oftast är så fruktansvärt dåliga. Entoniga rim och den mest simplaste text. Detta måste naturligtvis straffas.
Och vad passar bättre än att göra en parodi på dom. Vilket vi har gjort.

Första tanken var: Kan man göra en plågaplågsam att det blir plågsamt? Och Ja!

Grundrecepet är:
1. Ett bra dunk. 
2. Baktaktsrasp
3. Autotune refräng
4. Simpel text
5. Om och om igen

Vi har spelat in en version och jag har fått feedback som säger att "texten är för bra" vilket är roligt att höra men jobbigt i detta fallet. Frågan är om det ska bli en "sommarplåga" eller en tydlig "parodi på sommarplågor"...
Om det ska bli en sommarplåga måste jag ha en simplare text. Och då är det större chans att det kan bli en hit.
Men om det ska vara en parodi på sommarplågor (vilket var grundtanken) så är det viktigaste att texten är rolig och att det händer något nytt för varje refräng.
Men ingen lyssnar ju på texten, man ska ju märka att man kan den utantill helt plötsligt och då har man lyckats enligt sommarplågsteorin.

Jag blir kluven. Jag vill inte göra en sommarplåga men jag vill ju fortfarande att de som hör låten lyssnar på texten.
Vad anser ni?


Kommentarer:
Sagt av: Sofie

Låt den vara som den är! Somsagt, det viktigaste är att texten är en parodi på sommarplågorna och att refrängen är catchig.

2008-09-17 @ 11:55:35
Sagt av: Jennie

Jag håller med! Kör på!

2008-09-17 @ 19:48:15

Kommentera eru schysst!
Vi älskar kommentarer!
Om du har större frågor angående Tramsgänget som du vill ha svar på, maila då: [email protected]

Ditt smeknamn:
Kom ihåg mig?
E-post: (visas ej)

Hemsida/Blogg:

Tala nu om vad som tynger dig:

Trackback
RSS 2.0