Tack för att du kommenterar!





Kristallen

Det Svenska TV priset 2008 delades ut ikväll. Fastnade framför tvn och inväntade priset till bästa humorprogram. Till stor besvikelse gick priset till "Mia och Klara". När de egentliga pristagarna skulle vara "Grotesco"-gänget. För i Grotesco fanns något nyskapande och en genomtänkt humor men som fortfarande var så simpel att vem som helst skulle förstå. Enkelt och tramsigt. Precis sån humor som vi gillar. Jag har missat "Mia och Klara" om jag ska vara ärlig så nu måste jag kolla in det. Jag har hört mycket bra om programmet men aldrig fått chansen att se det.
Annars tyckte jag Kristallen (som programmet fått sin titel till) var en trist gala. Och vem vågar ta ansvar för de usla "mellansketcherna" som varvar priskategorierna? Om nån såg så menar jag till exempel sketchen där "Arne Weise" försvinner från rutan och blir ett spöke... Vad va grejen med det liksom? Jag fattade inte det roliga iallafall.
Känner mig som en TV recensent nu men man blir lite besviken när Sveriges fem största kanaler gör tv ihop och så känns det som ingen kan nånting. Det kostar ju fortfarande pengar liksom.

Grotesco-gänget med Henrik Dorsin i spetsen.


Kommentarer:
Sagt av: Sofia

Jag håller med om att Grotesco skulle ha vunnit! Helt klockren sserie!

2008-09-09 @ 18:29:08

Kommentera eru schysst!
Vi älskar kommentarer!
Om du har större frågor angående Tramsgänget som du vill ha svar på, maila då: [email protected]

Ditt smeknamn:
Kom ihåg mig?
E-post: (visas ej)

Hemsida/Blogg:

Tala nu om vad som tynger dig:

Trackback
RSS 2.0