Tack för att du kommenterar!





"Det Håll"

När jag och Martin var i Malmö gick vi förbi ett kebabhak där vi stötte på en rolig skylt.
Man undrar ju lite hur de tänkt sig när de skulle skriva skylten.
De diskuterade säkert fram att "den håll" är fel så då måste det ju vara "det håll". Men de vill inte avancera och lämna in klassiska ord som "vänster" och "höger" utan använda sig av en pil
En pil som pekar på "det håll" där handtaget till dörren finns.
Det framgår inte om man ska "dra" eller "trycka" för att få upp dörren vilket tycker jag kan vara det viktiga med en sån här typ av skylt. 
Vart handtaget sitter brukar man ju se ganska uppenbart.
Men här blir man bara förvirrad.
"OK, där är handtaget, jag ska öppna dörren på det håll, men ska jag trycka eller dra?"
Det framgår liksom inte vilket "på det håll" jag ska kunna få upp dörren utan bara vart jag ska starta med min handrörlese. Lite som en gåta eller ett spel. Man vet inte om det ska bära eller brista.
Därför blev vi lite rädda eftersom det skulle kunna vara en fallucka i marken så fort man rör handtaget och vips så är man nere i ett mörkt rum och blir kanske utsatt för farliga tortyrexpriment.
Vi valde att gå vidare "på det gatan".



Kommentarer:
Sagt av: Oskar

Haha, se upp för den pizzabagarna!

2008-09-28 @ 16:49:23
URL: http://kosher.blogg.se/
Sagt av: MissyElliot

ha ha ha....

;-)

2008-09-28 @ 17:19:25
URL: http://missyelliot.blogg.se/
Sagt av: ...

hur fan hade dom tänkt sig

2008-09-28 @ 17:55:33
Sagt av: The Cat

hehe, den var bra

2008-10-01 @ 18:27:37
URL: http://stunda.blogspot.com

Kommentera eru schysst!
Vi älskar kommentarer!
Om du har större frågor angående Tramsgänget som du vill ha svar på, maila då: [email protected]

Ditt smeknamn:
Kom ihåg mig?
E-post: (visas ej)

Hemsida/Blogg:

Tala nu om vad som tynger dig:

Trackback
RSS 2.0