Tack för att du kommenterar!





Verk av konstig art

Vem är det som bestämmer vad som är konst kan man fråga sig, och vart har den människan lärt sig det? Mycket kan vara konst men ibland blir man bara sur när någon anser att något som absolut inte är konst är konst. En kompis till mig berättade om en Australiensare som hade ställt ut en hund i koppel på ett museum för att sedan låta den svälta ihjäl.
Konst? Ja kanske. Konstnär? Nej, djurplågare!
Och ingen frågade hunden om den var villig att göra allt för konsten.

Denna tavla hittade jag på en utställning i Trelleborg i somras. Nu får ni inte tro att jag hänger på utställningar och museum större delen av min fritid, detta var mer utav en slump. Priset för tavlan var 8000:- och tavlan föreställde... Rost.
Ingen vanlig rost, nej nej, detta var riktig konst rost. En slags rost som är mer överklass utöver den normala rosten.
Den här rosten har varit med om mycket i sitt liv så den förtjänar att ramas in och hängas upp på en vägg i ett smått lyxigare hus. Jag minns tyvärr inte konstnärens namn men jag minns att det var en kvinna så hon får gå under namnet Rosten.

Så jag vill passa på att hälsa till Rosten, hoppas du får sålt tavlan. Annars kan du testa sidor som Tradera och Blocket, där kan du sälja den under "Reservdelar" eller "Övrigt"...


Kommentarer:
Sagt av: Jennie

Stackars hund!

2008-10-22 @ 10:09:06
Sagt av: falle

här har du rekte konst http://www.youtube.com/watch?v=7bCC3VN3aYY

2008-10-23 @ 20:29:42
Sagt av: trelleborg^^

det är en ära att ha dig i min hemstad unge herr Ramel:)

Tramsgänget är bäst ...men det visste ni kanske redan

2009-01-31 @ 21:01:03

Kommentera eru schysst!
Vi älskar kommentarer!
Om du har större frågor angående Tramsgänget som du vill ha svar på, maila då: [email protected]

Ditt smeknamn:
Kom ihåg mig?
E-post: (visas ej)

Hemsida/Blogg:

Tala nu om vad som tynger dig:

Trackback
RSS 2.0