Tack för att du kommenterar!





Bröderna Doddy

Det är kul när man hittar på små projekt som senare utveklas och blir större. Men ibland blir projekten så stora att de inte går att genomföras. Här har vi ett sådant. Det började som en bild och utveklades till ett långfilms-synopsis. Som blev mottaget med bra kritik. Men det blev för mycket jobb att genomföra projektet. Annars skull vi gjort det i höst.
Idén var att göra en barnfilm som ser ut som alla andra barn-äventyrsfilmer. I korthetet handlar det om Bröderna Doddy och grannflickan Mia som träffas en sommar och hittar en skattkarta. De tar sig till ett fjärran land och söker upp skatten. En ande i en lampa dyker upp och en ond man tar grannflickan till fånga. Bröderna räddar flickan och alla får tre önskningar av anden.

Det låter som "Pippi Långstrump på de sju haven" möter "Alladdin" men jag tror att detta skulle bli en succéfilm om vi hade haft tid att göra den. Tyvärr blev det inte så. Idéerna stämde lite för mycket överrens med "Syskonsommar".
Men vi har kvar bilden där allt började.


Kommentarer:
Sagt av: Sarah

Hahaha, den hade jag velat se;)

2008-08-27 @ 11:22:20
Sagt av: Anonym

den hade ja också velat se

2008-08-27 @ 14:17:16
Sagt av: ninja

Den hade jag med velat se...

2008-08-28 @ 14:17:47
Sagt av: pippi

jag hade velat se mer av den där sexiga araben i hörnet.

2008-09-01 @ 00:22:31

Kommentera eru schysst!
Vi älskar kommentarer!
Om du har större frågor angående Tramsgänget som du vill ha svar på, maila då: [email protected]

Ditt smeknamn:
Kom ihåg mig?
E-post: (visas ej)

Hemsida/Blogg:

Tala nu om vad som tynger dig:

Trackback
RSS 2.0